Loading...
Skip to Content

Dash´n Clash

Hochschule RheinMain

Mais Quqa, Durrah Al Omar, Jihee Hwang
#wettbewerb #2018
Hochschule RheinMain

Wishing to enlighten the world about different cultures, three students from Arabic and Korean backgrounds created Dash’n Clash, which is a fashion brand that brings two different cultures together. “It’s when two worlds clash with each other, a new one is created.” Dash’n Clash is fashion brand that brings two different cultures together, making them closer than ever. This brand offers information and stories about valuable cultures that might have been forgotten or taken for granted by other cultures. In order to show people that no matter what their cultural differences are, they can get along. And to prove that coexistence, tolerance and friendship is possible between cultures. Their designs are made for women who want to make a statement; for the brave, unique and strong ones out there.

What started as a wish to let people know about their cultures grew into an intercultural fashion brand that offers unity and continuity. Upon that the first collection came to life, it was inspired by lavish Arabic style and minimal Korean style combined together. As for the following collections, it could be African and Japanese. And the one after might be Indian and Swiss mixture.

Zurück

Weitere Projekte

  • #wettbewerb #2024

    Wavevision - In-situ Präzisionsmesstechnik für die Ultrapräzisionsfertigung

    Unsere bahnbrechende Technologie erlaubt es, schwingungskorrigierte CSI-Systeme aufzubauen: Durch eine einzigartige Kombination mit einem interferometrischen Distanzsensor werden
    Umgebungsschwingungen überwacht und im Anschluss an die Messung aus den CSI-Signalen eliminiert.

    mehr erfahren
  • #wettbewerb #2022

    eNUPET

    Ein gesundes Futter für sein Haustier zu finden ist nicht einfach. Die Auswahl ist groß und die Angaben der Verpackungen werden für den Verbraucher kompliziert gehalten. Bemühungen, mehr Transparenz bei der Deklaration der Futtermittel zu schaffen, gibt es kaum. Produkte, die mit einer artgerechten, ausgewogenen Ernährung werben stellen sich bei genauerer Betrachtung nicht selten als Mogelpackung heraus...

    mehr erfahren
  • #wettbewerb #2017

    JOYCE

    JOYCE ist die weltweit einzige Trinkflasche, die purem Wasser nur über Duft Geschmack verleihen, ohne dass dabei vom Konsumenten Kalorien, Zucker oder Zusatzstoffe aufgenommen werden...

    mehr erfahren

Mit freundlicher Unterstützung

Netzwerkpartner